пʼятниця, 30 серпня 2019 р.

Аналіз роботи МО за 2018-2020 н.р.


Аналіз роботи МО
за 2018-2019 н.р
і завдання на 2019-2020 н.р.
                                                Зібратися разом – це початок.
Залишитися разом – це прогрес.
Працювати разом – це успіх.
Г.Форд
Докорінні зміни в соціально-економічних умовах життя українського суспільства спричинили суттєві перетворення в системі освіти. Сьогодні перед школою постає завдання – не просто дати учням певні знання й уміння, а сформувати таку людину, яка здатна творчо мислити, приймати рішення й адаптуватися за будь-яких умов. Це вимагає перебудови діяльності педагога і, в першу чергу, його взаємодії з учнем на користь процесів саморозвитку й самоорганізації. Розв’язанню таких завдань значною мірою сприяє організація методичної роботи.
           Члени МО вчителів початкових класів працюють під девізом:
                                                                                       «Думаємо колективно,
                                                                     Працюємо оперативно,
                                               Сперечаємось доказово,
Це для всіх обов’язково!»
         Керуючись методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2017-2018 навчальному році продовжило працювати над проблемою:«Реалізація сучасних підходів до навчання і виховання з метою виховання компетентісної особистості в умовах інтеграції до європейського освітнього простору».

         Колектив вчителів початкових класів – творчий колектив, які спрямовують свою діяльність на вдосконалення та систематичне  провадження інноваційних форм навчально-виховної роботи з учнями. Результатом їх діяльності стають нові моделі. Учителі намагаються створити такі умови для розвитку особистості, за яких розкриваються унікальні здібності, властиві кожній дитині, виховується активний громадянин демократичного суспільства, будівник могутньої держави, патріот своєї  Вітчизни – України.
         Кожного класовода  хвилює питання, як зробити навчання цікавим. Вони своє завдання як учителя бачать в тому, щоб розвинути інтелектуальні здібності своїх учнів, підтримати їхнє бажання вчитися, допомогти дітям досягти успіху. Кожен урок, проведений вчителями, – це цікава подорож з дітьми у світ науки, це і гра, і пізнання нового, і радість творчого пошуку. Це час зростання особистості учнів, їх розумового розвитку, творчого мислення, психологічного комфорту.             
           Зміст своєї роботи  вчителі збагачують за допомогою різноманітних інноваційних методів і прийомів. Їх уроки відзначаються логічною завершеністю, умотивованістю, оптимальністю вибору форм і методів роботи.  Педагоги постійно спонукають учнів працювати в парах і групах, створюють умови для вільного висловлювання думки, міркування. Вчителі люблять своїх вихованців, допомагають їм усвідомити свою індивідуальність і неповторність, кожного дня під час уроків і в позакласній діяльності створюють для учнів ситуацію успіху.
           Особливо багато уваги вчителі приділяють посиленню ролі самостійної практичної і розумової пізнавальної діяльності, розвитку навичок самоконтролю в процесі цілеспрямованого пошуку знань. Застосовують ігрові ситуації, головоломки, ребуси, логічні задачі, завдання на кмітливість, здогадку тощо.
         План роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів  на 2019-2020 н.р. виконано. У своїй роботі вчителі досягли певних успіхів у навчанні та вихованні молодших школярів, формуванні пізнавальної самостійності, розвитку зв’язного мовлення, здібностей та інтересу учнів до навчання.
        Всі вчителі нашого методичного об’єднання(крім Боровець Г.Ф.) мають вищу освіту. Одним із шляхів підвищення професійної компетентності педагога є атестація, яку кожен вчитель проходить раз на 5 років.
У 2018/2019 навчальному році, згідно графіка атестації педагогічних працівників, було проатестовано вчителя початкових класів Гореньчук О.М. За результатами атестації відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній   категорії «спеціаліст вищої категорії»та присвоєно звання «Старший вчитель»
         Серед найпоширеніших форм методичної роботи: психолого-педагогічні консультації, семінари-практикуми, психолого-педагогічний семінар, теоретичний семінар, співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті уроки, огляди новинок психолого-педагогічної та методичної літератури, круглі столи, майстер-клас, предметні тижні, методичні оперативки.
         Протягом 2018/2019 навчального року на засіданнях методичного об’єднання вчителів початкових класів були проведені :
серпень - теоретичний семінар «Нова українська школа – новий зміст освіти»;
           жовтень- спільне засідання вчителів початкових класів  і вихователів ДНЗ «Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи»
         січень – методичний семінар-практикум « Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи»;
         березень - круглий стіл «Модернізація змісту освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової освіти»      
         На засіданнях обговорювались питання, що стосуються впровадження нових технологій навчання і реалізації проблеми, над якою працювали вчителі. Одним із шляхів удосконалення професійної компетентності педагога є ефективне застосування традиційних та інноваційних освітніх технологій. Аналіз відвіданих уроків та позакласних заходів показав, що вчителі творчо підходять до реалізації проблеми школи, проблеми МО та власної проблеми. Усі члени МО, надаючи перевагу особистісно зорієнтованій системі навчання, обирають педагогіку співробітництва, уроки будують на діяльнісній основі, учень активно працює сам, у парах, групах – на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здобувати знання і застосовувати їх.
Самоосвіта педагога – це складова моделі розвитку ключових компетентностей учителів початкових класів і один із шляхів реалізації проблеми. Сьогодні важливим є не тільки вміння оперувати власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати та управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись впродовж  життя. Результатом цього є самодостатня, творча особистість педагога. Професійне самовдосконалення вчителя здійснювалось через самоосвіту, а також через активну участь у різноманітних методичних заходах.
Члени МО брали активну участь у районних семінарах, майстер-класах, тренінгах.
З лютого 2018 року вчителі початкових класів закладу активно долучились до програми з підвищення кваліфікації педагогічних працівників: «Особливості організації освітнього процесу у 1-му класі в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти». Всі педагоги отримали сертифікат, який дає право викладати в 1 класі Нової української школи.
Члени МО вчителів початкових класів приймають активну участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах, тренінгах, де розглядаються важливі питання реформування освіти, розбудовування Нової укранської школи.
Члени МО беруть активну участь у фахових конкурсах та семінарах. У районному конкурсі-ярмарку педагогічної творчості були відзначені матеріали Переходько З.П.( посібник  «Уроки музики легко»)та Гореньчук О.М.(збірка матеріалів до уроків з основ здоров'я). Роботи Гореньчук О.М. друкувались у журналі «Відкритий урок». А З.П. Переходько посіла відповідно 3 місце з літературного читання і 2 місце з навчання грамоти у Всеукраїнському конкурсі для вчителів освітнього проекту «На урок»,отримала сертифікат за участь у конкурсі навчальних розробок «Вчительська десятка»,разом з дітьми 2-Б класу взяла участь у 2 етапі проекту «Найбільший урок у світі» з підтримки Глобальних цілей сталого розвитку.
               Протягом року вчителі працювали   над всебічним розвитком дитини шляхом виявлення здібностей учнів, їх нахилів, формували вміння вчитися, самостійно здобувати знання, практично і творчо застосовувати їх. Виховували інтерес до знань, бажання добре вчитися, бути корисним своїй країні.
         Всі учні початкових класів взяли активну участь у проведенні «Декади початкової школи» згідно плану, під девізом: «Кожен день у нас цікавий, веселий, плідний і яскравий».
       Робота була спланована так, щоб заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку учнів.
       Вчителі та їх вихованці приймали участь у заходах різного рівня: предметні олімпіади, конкурси. Згідно плану роботи методичного об’єднання, проведено шкільну олімпіаду з математики серед учнів 3 – 4 класів, конкурс знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів 3 – 4 класів. Учениця 4-А класу Люшин Софія посіл а друге місце в районній олімпіаді «Юне обдарування».Тако ж вона разом з Переходько Дариною стали лауреатами крайонного конкурсу читців-декламаторів «Кобзареві струни»
      Всі учні активно долучились до олімпіади-конкурсу малюнків «Моя соборна Україна»
       Учні 2-4 класів долучились до виконання завдань Всеукраїнської олімпіади «На урок з української мови та літератури, математики,предметів початкової школи. За результатами всі учні отримали дипломи різного ступеня.
       Учні початкової школи брали активну участь у Міжнародних та всеукраїнських інтерактивних конкурсах: у всеукраїнському конкурсі «Колосок», міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», з англійської мови «Грінвіч» , всеукраїнській українознавчій грі.Вони показали хороші результати і отримали дипломи різного ступеня.
         З кожним роком зростає активність дітей до участі у різного роду конкурсах, де вони показують хороші результати. Це свідчить про те, що наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.
         Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми можна сказати, що удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Така система роботи з педагогічними кадрами сприяла росту педагогічної майстерності. Нова українська школа – ключова реформа Міністерства освіти і науки України, головна мета якої – створити навчальний заклад, у якому буде приємно навчатись і який даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати ці знання у житті.
Основне завдання системи освіти сьогодні – зацікавити сучасне молоде покоління у навчанні, спонукати його до критичного мислення, висловлювання власних думок, виховання самостійності й відповідальності. Нова українська школа – ключова реформа Міністерства освіти і науки України, головна мета якої – створити навчальний заклад, у якому буде приємно навчатись і який даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати ці знання у житті.
      Дивлячись на якісний та яскравий ремонт, зручне розташування меблів, а також майстерне розмежування освітнього простору та зон відпочинку у класах, виникає думка, що діти на уроках не нудьгуватимуть та за жодних умов не залишаться без уваги.
       Початкова школа – це основа подальшого розвитку дитини, її сприйняття та ставлення до навчання. Це принципово новий підхід до отримання знань та виховання культури самовдосконалення. На даному етапі важливо мотивувати підростаюче покоління та створити належні умови для його всебічного росту та розвитку.
       З метою реалізації положень Конституції України, законодавчих актів України  в галузі освіти, створення умов для забезпечення доступу громадян до якісної освіти,  вдосконалення культурних і національних освітніх прав і запитів усіх громадян, утвердження високого статусу педагогічних працівників у суспільстві, реалізації ідей НУШ роботу МО  у 2019/2020 навчальному році  варто спрямувати на вирішення:
  • виконання державних законів та нормативних документів;
  • реалізацію навчального плану і навчальних програм з усіх предметів;
  • виконання пріоритетних напрямків реалізації  ідей концепції НУШ
    Основне  завданняформування в школі та поза її стінами освітнього середовища, яке сприяє творчій самореалізації дітей та освітян – лідерів змін
     Тому вся робота членів МО буде спрямована на
  • реалізацію особистісно орієнтованого підходу до розвитку, виховання й навчання учнів через оновлення змісту освіти й упровадження нових освітніх технологій, зокрема інформаційних і телекомунікаційних, на всіх ступенях навчання;
  • забезпечення необхідних умов щодо  реалізації впровадження нового Державного стандарту початкової, базової і повної загальної середньої освіти;
  • активізацію  роботи щодо організації навчально-виховного процесу через чітке структурування навчального матеріалу на уроці, встановлення пріоритету уроку, як засобу соціалізації учнів та розвитку життєвих компетенцій;
  • продовження інформатизації освітнього процесу, використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі освіти
  •  
  • продовження роботи щодо підвищення якості впровадження у навчально-виховний процес інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання, узагальнення власного педагогічного досвіду;
  • створення необхідних передумов з метою інтегрованості української культури в європейський простір, а саме: формування у дітей  відкритості, толерантного ставлення до відмінних від національних ідей, цінностей культури, мистецтв, здатності диференціювати спільне і відмінне в різних культурах, сприймати українську культуру, як невід’ємну складову загальнолюдського;
  • спрямування виховного процесу на найвищі морально-духовні та потенційні можливості виховання, створення умов для досягнення життєвого успіху особистості, розвитку її індивідуальних здібностей;
  • активізацію  індивідуальної роботи з обдарованими та талановитими дітьми, систематичної та послідовної роботи щодо якісної підготовки учнів до олімпіад, конкурсів, турнірів різного рівня;
  • спрямування діяльності психологічної служби на підготовку дитини до самостійного життя, підтримку дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, посилення ролі превентивної та корекційної роботи як з учнями, так і з членами їх родин;
  • використання в роботі інноваційних підходів до навчання та виховання, роботи з батьками та громадськістю;

Конкретні завдання МО:
–           Удосконалення навчально-виховного процесу;
–           Підвищення педагогічної майстерності вчителя;
–           Ефективне, цілеспрямоване використання останніх досягнень педагогічної         
              науки і передового педагогічного досвіду;
–           Використання новітніх технологій і інноваційних форм і методів навчання;
–           Формування в учнів повноцінних мовленнєвих, читацьких, обчислювальних  
             умінь і навичок;
–           Дотримання учнями єдиного орфографічного режиму;
–           Єдність вимог вчителів та батьків у вихованні учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар