четвер, 19 березня 2020 р.

                                                               Жабчик Н.В.
Компетентності вчителя НУШ
    
Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
     НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.
 МОН визначив компетентності вчителів початкової школи, що необхідні для навчання учнів перших класів у 2018/2019 і 2019/2020 навчальних роках.
У цьому році вчителі початкових класів підвищуватимуть свою кваліфікацію за Типовою освітньою програмою для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затвердженою наказом МОН України від 15.01.2018 № 36.
Саме в цій Програмі описано компетентності учителя початкової школи.

БАЗОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ  ВЧИТЕЛЯ  ПОЧАТКОВИ КЛАСІВ


Професійно-педагогічна компетентніст
– обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню дітей молодшого шкільного віку;
– здатність до продуктивної професійної діяльності на основі розвиненої педагогічної рефлексії, відповідно до провідних ціннісно-світоглядних орієнтацій, вимог педагогічної етики та викликів початкової школи.
Соціально-громадянська компетентність:
– розуміння сутності громадянського суспільства;
– володіння знаннями про права і свободи людини;
– усвідомлення глобальних (зокрема й екологічних) проблем людства і можливостей власної участі у їх розв’язанні;
– усвідомлення громадянського обов’язку та почуття власної гідності;
– вміння визначати проблемні питання у соціокультурній, професійній сферах життєдіяльності людини та вміння віднаходити шляхи їх розв’язання;
– навички ефективної та конструктивної участі в цивілізаційному суспільному розвитку;
– здатність до ефективної командної роботи;
– вміння попереджувати та розв’язувати конфлікти, досягаючи компромісів.
Загальнокультурна компетентність:
– здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва;
– усвідомлення власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.
Мовно-комунікативна компетентність:
– володіння системними знаннями про норми і типи педагогічного спілкування в процесі організації колективної та індивідуальної діяльності;
– вміння вислуховувати, обстоювати власну позицію, використовуючи різні прийоми розміркувань та аргументації;
– розвиненість культури професійного спілкування;
– здатність досягати педагогічних результатів засобами продуктивної комунікативної взаємодії (відповідних знань, вербальних і невербальних умінь і навичок залежно від комунікативно-діяльнісних ситуацій).
Психолого-фасилітативна компетентність
Усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я дитини – здатність сприяти творчому становленню молодших школярів та їхній індивідуалізації.
Підприємницька компетентність
Вміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя задля підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави.
Інформаційно-цифрова компетентність
Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства.


Немає коментарів:

Дописати коментар