Аналіз роботи МО
за 2019-2020 н.р
і завдання на 2020-2021 н.р.
Зібратися разом – це початок.
Залишитися разом –
це прогрес.
Працювати разом –
це успіх.
Г.Форд
Докорінні зміни в соціально-економічних умовах життя українського
суспільства спричинили суттєві перетворення в системі освіти. Сьогодні перед
школою постає завдання – не просто дати учням певні знання й уміння, а сформувати таку людину, яка здатна творчо
мислити, приймати рішення й адаптуватися за будь-яких умов. Це вимагає
перебудови діяльності педагога і, в першу чергу, його взаємодії з учнем на
користь процесів саморозвитку й самоорганізації. Розв’язанню таких завдань
значною мірою сприяє організація методичної роботи.
Члени МО вчителів початкових класів працюють під
девізом:
«Думаємо колективно,
Працюємо оперативно,
Сперечаємось
доказово,
Це для всіх обов’язково!»
Керуючись методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2019-2020 навчальному році продовжило працювати над проблемою:«Реалізація сучасних підходів до навчання і виховання з метою виховання компетентісної особистості в умовах інтеграції до європейського освітнього простору».
Колектив
вчителів початкових класів – творчий колектив, які спрямовують свою діяльність
на вдосконалення та систематичне провадження інноваційних форм
навчально-виховної роботи з учнями. Результатом їх діяльності стають нові
моделі. Учителі намагаються створити такі умови для розвитку особистості, за
яких розкриваються унікальні здібності, властиві кожній дитині, виховується
активний громадянин демократичного суспільства, будівник могутньої держави,
патріот своєї Вітчизни – України.
Кожного
класовода хвилює
питання, як зробити навчання цікавим. Вони своє завдання як учителя бачать в
тому, щоб розвинути інтелектуальні здібності своїх учнів, підтримати їхнє
бажання вчитися, допомогти дітям досягти успіху. Кожен урок, проведений
вчителями, – це цікава подорож з дітьми у світ науки, це і гра, і пізнання
нового, і радість творчого пошуку. Це час зростання особистості учнів, їх
розумового розвитку, творчого мислення, психологічного комфорту.
Зміст своєї роботи вчителі збагачують за допомогою різноманітних інноваційних
методів і прийомів. Їх уроки відзначаються логічною завершеністю,
умотивованістю, оптимальністю вибору форм і методів роботи. Педагоги постійно спонукають учнів працювати в парах і групах,
створюють умови для вільного висловлювання думки, міркування. Вчителі люблять
своїх вихованців, допомагають їм усвідомити свою індивідуальність і
неповторність, кожного дня під час уроків і в позакласній діяльності створюють
для учнів ситуацію успіху.
Особливо багато уваги
вчителі приділяють посиленню ролі самостійної практичної і розумової
пізнавальної діяльності, розвитку навичок самоконтролю в процесі
цілеспрямованого пошуку знань. Застосовують
ігрові ситуації, головоломки, ребуси, логічні задачі, завдання на кмітливість,
здогадку тощо.
План роботи методичного об’єднання вчителів початкових
класів на 2019-2020 н.р. виконано. У своїй роботі вчителі досягли певних
успіхів у навчанні та вихованні молодших школярів, формуванні пізнавальної
самостійності, розвитку зв’язного мовлення, здібностей та інтересу учнів до
навчання.
Всі вчителі нашого методичного об’єднання(крім Боровець Г.Ф.) мають вищу освіту. Одним із шляхів підвищення професійної
компетентності педагога є атестація, яку кожен вчитель проходить раз на 5
років.
У 2019/20120 навчальному році, згідно графіка атестації педагогічних працівників, було
проатестовано вчителів початкових класів Мамчур Н.М.(вчитель вищої
категорії,старший вчитель), Случак Ж.М.(вчитель вищої категорії,старший
вчитель),Боровець Л.А (вчитель І категорії), Ющук О.Є. (вчитель І категорії)
Серед найпоширеніших форм методичної роботи: психолого-педагогічні консультації, семінари-практикуми, психолого-педагогічний семінар,
теоретичний семінар, співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті
уроки, огляди новинок психолого-педагогічної та методичної літератури, круглі
столи, майстер-клас, предметні тижні, методичні оперативки.
Протягом 2019/2020 навчального року на засіданнях методичного об’єднання вчителів
початкових класів були проведені :
серпень -
теоретичний семінар «Нова
українська школа – новий зміст освіти»;
жовтень- методичний діалог «Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової
української школи»
січень
– методичний семінар-практикум «Інтеграція
навчального процесув початковій школі як шлях до цілісного сприйняття учнями
навколишнього світу»
березень - круглий
стіл «Нові професійні ролі і завдання вчителя в Новій
українській школі
Постійно в роботі МО
велика увага приділялася впровадженню і вдосконаленню питань інклюзивної освіти, співпраці з
батьками і вчителями –предметниками. Хорошою традицією став постійний
психологічний супровід роботи і засідань МО (психолог Дениско Т.Ф.) Активну
участь в роботі бере шкільний логопед Мамчур Н.А.
На засіданнях
обговорювались питання, що стосуються впровадження нових технологій навчання і
реалізації проблеми, над якою працювали вчителі. Одним із шляхів удосконалення
професійної компетентності педагога є ефективне застосування традиційних та
інноваційних освітніх технологій. Аналіз
відвіданих уроків та позакласних заходів показав, що вчителі творчо підходять
до реалізації проблеми школи, проблеми МО та власної проблеми. Усі члени МО,
надаючи перевагу особистісно зорієнтованій системі навчання, обирають педагогіку
співробітництва, уроки будують на діяльнісній основі, учень активно працює сам,
у парах, групах – на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здобувати знання
і застосовувати їх.
Самоосвіта педагога – це складова моделі розвитку ключових компетентностей
учителів початкових класів і один із шляхів реалізації проблеми. Сьогодні
важливим є не тільки вміння оперувати власними знаннями, а й бути готовим
змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати та
управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись
впродовж життя.
Результатом цього є самодостатня, творча особистість педагога. Професійне
самовдосконалення вчителя здійснювалось через самоосвіту, а також через активну
участь у різноманітних методичних заходах.
Члени МО брали активну участь у районних семінарах, майстер-класах, тренінгах.
Всі педагоги отримали сертифікат, який дає
право викладати в класах Нової української школи.
Члени МО вчителів початкових класів
приймають активну участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах,
тренінгах, де розглядаються важливі питання реформування освіти, розбудовування
Нової укранської школи.
Члени МО
беруть активну участь у фахових конкурсах та семінарах. Вчителі Боровець Л.А. і
Переходько З.П були активними учасниками І районного етапу Всеукраїнського
конкурсу «Вчитель року». Переходько З.П. стала переможницею І етапу і лауреатом ІІ (обласного) етапу
конкурсу.
Протягом року вчителі
працювали над всебічним розвитком
дитини шляхом виявлення здібностей учнів, їх нахилів, формували вміння вчитися,
самостійно здобувати знання, практично і творчо застосовувати їх. Виховували
інтерес до знань, бажання добре вчитися, бути корисним своїй країні.
Всі учні початкових
класів взяли активну участь у проведенні
«Декади початкової школи» згідно плану, під девізом: «Кожен
день у нас цікавий, веселий, плідний і яскравий».
Робота була
спланована так, щоб заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів,
були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку учнів.
Вчителі та їх вихованці приймали участь у заходах різного рівня: предметні
олімпіади, конкурси. Згідно плану роботи методичного об’єднання, проведено шкільну
олімпіаду з математики серед учнів 3 – 4 класів, конкурс знавців української
мови ім. П. Яцика серед учнів 3 – 4 класів. Переходько Марічка і Жабчик Вероніка
зайняли відповідно 3 і 4 місце в районному етапі цього конкурсу. Твори Жабчик
Вероніки користувалися великою популярністю в мережі Instagramm.
Цікавим
досвідом для всіх учасників МО стало дистанційне навчання під час карантину. Вчителі розробили свої цікаві і змістовні
методики роботи онлайн. Особливо активно
працювали учні 3-Б (Переходько З.П.) і 4-А (Сичик Ж.А.) класів. Переходько З.П.
і Сичик Ж.А. організували роботу через особистий блог вчителя, проект
«Розумники» і систему Learning Apps. До того ж діти були
залучені до творчих конкурсів, що
проводились в соцмережах, зокрема до конкурсу Наталії Ра по створенню казкових
антивірусів.
Учні 2-4 класів
долучились до виконання завдань Всеукраїнської олімпіади «На урок» з
української мови та літератури, математики,предметів початкової школи. За
результатами всі учні отримали дипломи різного ступеня.
Учні початкової
школи брали активну участь у Міжнародних та всеукраїнських інтерактивних
конкурсах: у всеукраїнському конкурсі «Колосок», міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», з
англійської мови «Грінвіч» , всеукраїнській
українознавчій грі.Вони показали хороші результати і отримали дипломи різного
ступеня.
З кожним роком зростає активність дітей до участі у
різного роду конкурсах, де вони показують хороші результати. Це свідчить про
те, що наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх
пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого
школяра.
З повним
обсягом методичної роботи можна наочно ознайомитись у блозі вчителів МО за
адресою https://monvkprysluch.blogspot.com/
Проаналізувавши рівень
методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми можна сказати,
що удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження
інноваційних педагогічних технологій позитивно позначилось на формуванні
професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку
творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Така
система роботи з педагогічними кадрами сприяла росту педагогічної майстерності.
Нова українська школа – ключова реформа Міністерства освіти і науки України,
головна мета якої – створити навчальний заклад, у якому буде приємно навчатись
і який даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати ці знання у
житті.
Основне завдання системи освіти сьогодні – зацікавити
сучасне молоде покоління у навчанні, спонукати його до критичного мислення,
висловлювання власних думок, виховання самостійності й відповідальності. Нова
українська школа – ключова реформа Міністерства освіти і науки України, головна
мета якої – створити навчальний заклад, у якому буде приємно навчатись і який
даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати ці знання у житті.
Дивлячись на якісний та яскравий
ремонт, зручне розташування меблів, а також майстерне розмежування освітнього
простору та зон відпочинку у класах, виникає думка, що діти на уроках не
нудьгуватимуть та за жодних умов не залишаться без уваги.
Початкова школа – це основа подальшого
розвитку дитини, її сприйняття та ставлення до навчання. Це принципово новий
підхід до отримання знань та виховання культури самовдосконалення. На даному
етапі важливо мотивувати підростаюче покоління та створити належні умови для
його всебічного росту та розвитку.
З метою реалізації положень
Конституції України, законодавчих актів України в галузі освіти, створення умов для забезпечення доступу громадян до
якісної освіти, вдосконалення культурних і
національних освітніх прав і запитів усіх громадян, утвердження високого
статусу педагогічних працівників у суспільстві, реалізації ідей НУШ роботу
МО у 2020/2021 навчальному році варто спрямувати на вирішення:
- виконання державних законів та
нормативних документів;
- реалізацію навчального плану і навчальних
програм з усіх предметів;
- виконання пріоритетних напрямків реалізації ідей концепції НУШ
ОСНОВНЕ ЗАВДАННЯ – ФОРМУВАННЯ В ШКОЛІ
ТА ПОЗА ЇЇ
СТІНАМИ ОСВІТНЬОГО
СЕРЕДОВИЩА, ЯКЕ СПРИЯЄ ТВОРЧІЙ
САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ
ТА ОСВІТЯН – ЛІДЕРІВ ЗМІН
Тому вся робота членів МО
буде спрямована на
- реалізацію особистісно орієнтованого підходу до розвитку, виховання й
навчання учнів через оновлення змісту освіти й упровадження нових освітніх
технологій, зокрема інформаційних і телекомунікаційних, на всіх ступенях
навчання;
- забезпечення необхідних умов щодо реалізації впровадження нового Державного стандарту
початкової, базової і повної загальної середньої освіти;
- активізацію роботи щодо
організації навчально-виховного процесу через чітке структурування
навчального матеріалу на уроці, встановлення пріоритету уроку, як засобу
соціалізації учнів та розвитку життєвих компетенцій;
- продовження інформатизації освітнього
процесу, використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі освіти
-
- продовження роботи щодо підвищення якості впровадження у
навчально-виховний процес інноваційних технологій, інтерактивних методів
навчання, узагальнення власного педагогічного досвіду;
- створення необхідних передумов з метою інтегрованості української
культури в європейський простір, а саме: формування у дітей відкритості, толерантного ставлення до
відмінних від національних ідей, цінностей культури, мистецтв, здатності
диференціювати спільне і відмінне в різних культурах, сприймати українську
культуру, як невід’ємну складову загальнолюдського;
- спрямування виховного процесу на найвищі морально-духовні та
потенційні можливості виховання, створення умов для досягнення життєвого
успіху особистості, розвитку її індивідуальних здібностей;
- активізацію індивідуальної
роботи з обдарованими та талановитими дітьми, систематичної та послідовної
роботи щодо якісної підготовки учнів до олімпіад, конкурсів, турнірів
різного рівня;
- спрямування діяльності психологічної служби на підготовку дитини до
самостійного життя, підтримку дітей, які опинились у складних життєвих
обставинах, посилення ролі превентивної та корекційної роботи як з учнями,
так і з членами їх родин;
- використання в роботі інноваційних підходів
до навчання та виховання, роботи з батьками та громадськістю;
Конкретні завдання
МО:
– Удосконалення
освітнього процесу;
– Підвищення
педагогічної майстерності вчителів;
–
Ефективне, цілеспрямоване
використання останніх досягнень педагогічної
науки і передового педагогічного
досвіду;
– Використання новітніх технологій і
інноваційних форм і методів навчання;
–
Формування в здобувачів освіти
повноцінних мовленнєвих, читацьких,
обчислювальних умінь і навичок;
– Дотримання єдиного орфографічного режиму;
– Єдність
зусиль усіх учасників освітнього процесу.
Немає коментарів:
Дописати коментар