четвер, 30 серпня 2018 р.

Аналіз роботи МО за 2017-2018 н.р.


У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, тобто підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролю вати та самооцінювати результати своєї діяльності.
Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості розкриття обдарованості кожної дитини.
Керуючись методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2017-2018 навчальному році продовжило працювати над проблемою:«Реалізація сучасних підходів до навчання і виховання з метою виховання компетентісної особистості в умовах інтеграції до європейського освітнього простору».

Мета роботи методичного об'єднання вчителів - створення комфортних умов для навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, відчуває себе частинкою соціуму, його невід'ємною ланкою. Тому ця проблема і охопила всі сфери шкільного життя, весь навчально-виховний процес, де в центрі стоїть особистість - учень, з інтелектуальним, фізичним, творчим потенціалом.
Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти; застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій; створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів; інтеграцію у навчально-виховному процесі дітей з особливими потребами. Головним напрямком у роботі методичного об’єднання вчителі обрали модернізацію навчально-виховного процесу шляхом впровадження інтерактивних технологій.Робота над проблемою методичного об’єднання була тісно пов’язана з роботою над загальношкільною методичною проблемою.
Всі вчителінашого методичного об’єднання(крім Боровець Г.Ф.) мають вищу освіту. Одним із шляхів підвищення професійної компетентності педагога є атестація, яку кожен вчитель проходить раз на 5 років.
У 2017/2018 навчальному році, згідно графіка атестації педагогічних працівників, було проатестовано вчителя початкових класів Гореньчук О.М. За результатами атестації відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній   категорії «спеціаліст вищої категорії»та присвоєно звання «Старший вчитель»
         Серед найпоширеніших форм методичної роботи: місячник молодого вчителя, психолого-педагогічні консультації, семінар-практикум, психолого-педагогічний семінар, теоретичний семінар, співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті уроки, огляди новинок психолого-педагогічної та методичної літератури, круглі столи, майстер-клас, предметні тижні, методичні оперативки.
         Протягом 2017/2018 навчального року на засіданнях методичного об’єднання вчителів початкових класів були проведені :
серпень - теоретичний семінар «Реалізація діяльнісногопідходу до формування компетентісної особистості як вимога часу в європейському освітньому просторі»;
жовтень-педагогічні читання «Лабораторія освітніх змін»
         січень – методична дискусія «Нові підходи до професійного зростанняв умовах інтеграції до європейського освітнього простору»;
         березень - круглий стіл «Гуманістичне співробітництво учасників навчально-виховного процесу»      
На засіданнях обговорювались питання, що стосуються впровадження нових технологій навчання і реалізації проблеми, над якою працювали вчителі. Одним із шляхів удосконалення професійної компетентності педагога є ефективне застосування традиційних та інноваційних освітніх технологій. Аналіз відвіданих уроків та позакласних заходів показав, що вчителі творчо підходять до реалізації проблеми школи, проблеми МО та власної проблеми. Усі члени МО, надаючи перевагу особистісно зорієнтованій системі навчання, обирають педагогіку співробітництва, уроки будують на діяльнісній основі, учень активно працює сам, у парах, групах – на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здобувати знання і застосовувати їх.
Самоосвіта педагога – це складова моделі розвитку ключових компетентностей учителів початкових класів і один із шляхів реалізації проблеми. Сьогодні важливим є не тільки вміння оперувати власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати та управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись впродовж життя. Результатом цього є самодостатня, творча особистість педагога. Професійне самовдосконалення вчителя здійснювалось через самоосвіту, а також через активну участь у різноманітних методичних заходах.
Члени МО брали активну участь у районних семінарах, майстер-класах, тренінгах.
З нагоди відзначення 100-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського  та в рамках  педагогічного марафону «Штрихи до портрета В. Сухомлинського»  з метою популяризації педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського, підвищення до неї інтересу й осмислення в умовах «Нової української школи» вчителі початкової школи брали участь в роботі плеяди ім. В.Сухомлинського,яка працює в районі,були активними учасниками педагогічних читань, підготували презентації  з проблеми вивчення та творчого впровадження ідей видатного педагога-гуманіста.
Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.
Це створило умови для активізації творчого потенціалу педагога, для підвищення професійного та методичного рівня сучасного вчителя, формування педагога-новатора, спонукало до самоосвіти.
Всі члени методичного об’єднання активно долучились до вивчення і обговорення нових документів МОН України, що стосуються реформи освіти:
¾ Концепція «Нова українська школа», затверджена КМУ від 14.12.2016 р. № 988;
¾ наказ МОН України від 13.07.2017 р. № 1021 «Про організаційні питання    
запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня»;
¾  проект Державного стандарту початкової загальної освіти № б/н від  
26.07.2017 р.;
¾   Закон України «Про освіту», прийнятий 05.09.2017 року;
¾   Державний стандарт початкової освіти (КМУ від 21.02.2018 № 87)
   Відповідно до наказу МОН України від 16.08.2017 №1182 з метою запровадження компетентнісного підходу та нового змісту початкової освіти вчителі МО прийняли участь у громадських обговореннях двох проектів Типових освітніх програм для початкової школи та навчальні програми з української мови як державної та надіслали зауваження та пропозиції.
З лютого 2018 року вчителі початкових класів закладу, які навчатимуть учнів перших класів у 2018/19 і 2019/20 навчальних роках, активно долучились до програми з підвищення кваліфікації педагогічних працівників: «Особливості організації освітнього процесу у 1-му класі в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти». Всі педагоги отримали сертифікат, який дає право викладати в 1 класі Нової української школи.
Члени МО вчителів початкових класів приймають активну участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах, тренінгах, де розглядаються важливі питання реформування освіти, розбудовування Нової укранської школи.
Із початку 2017/18 навчального року розпочалася підготовка педагогічних працівників за двокомпонентною моделлю проекту «Вчимося жити разом». Більшість вчителів успішнопройшли навчання за онлайн-курсом з методики розвитку соціальних навичок у дітей і підлітків «Вчимося жити разом» (обсяг 30 годин) та курс з концептуальних та методичних основ формування здоров’язбережної і соціальної компетентності «Основи здоров’язбережної компетентності» (обсяг 60 годин) і отримали сертифікати.Всі члени МОуспішно пройшли онлайн-курс «Критичне мислення для освітян» на платформі PROMETHEUS. Активно долучились до онлайн-марафону для вчителів початкових класів на платформі  Ed-era(60 год) і взяли участь у запропонованих вебінарах,зокрема отримали сертифікати «Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами»(30 год), «Недискримінаційний підхід у навчанні»(32 год)
Члени МО беруть активну участь у фахових конкурсах та семінарах. У районному конкурсі-ярмарку педагогічної творчості були відзначені матеріали Переходько З.П.( посібник  «Уроки музики легко»)та Гореньчук О.М.(збірка матеріалів до уроків з основ здоров'я). Роботи Гореньчук О.М. друкувались у журналі «Відкритий урок». А З.П.Переходько посіла відповідно 3 місце з літературного читання і 2 місце з навчання грамоти у Всеукраїнському конкурсі для вчителів освітнього проекту «На урок»,отримала сертифікат за участь у конкурсі навчальних розробок «Вчительська десятка»,разом з дітьми 1-Б класу взяла участь у 2 етапі проекту «Найбільший урок у світі» з підтримки Глобальних цілей сталого розвитку.
              Протягом року вчителі працювали   над всебічним розвитком дитини шляхом виявлення здібностей учнів, їх нахилів, формували вміння вчитися, самостійно здобувати знання, практично і творчо застосовувати їх. Виховували інтерес до знань, бажання добре вчитися, бути корисним своїй країні.
         Всі учні початкових класів взяли активну участь у проведенні «Тижня початкової школи» згідно плану, під девізом: «Кожен день у нас цікавий, веселий, плідний і яскравий».
       Робота була спланована так, щоб заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку учнів.
       Вчителі та їх вихованці приймали участь у заходах різного рівня: предметні олімпіади, конкурси. Згідно плану роботи методичного об’єднання, проведено шкільну олімпіаду з математики серед учнів 3 – 4 класів, конкурс знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів 3 – 4 класів. Учениця 4-Б класу Мельничук Соломія стала лауреатом  2(районного) етапу конкурсу ім. П.Яцика. Учні 4-А і 4-Б класу брали участь в районній олімпіаді «Юне обдарування»:
Мамчур Артем (4-А клас , вч.Пилипчук Л.О.) посів 2 місце з математики, а Мамчур Юлія (4-Б клас, вч.Боровець Л.А.) зайняла 2 місце з української мови.
Всі учні активно долучились до олімпіади-конкурсу малюнків «Моя соборна Україна»
      З 26 березня по 29 квітня 2018 року тривала І Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок». Учні 2-4 класів долучились до виконання завдань олімпіади з української мови та літератури, математики,предметів початкової школи. За результатами всі учні отримали дипломи різного ступеня.
      Учні початкової школи брали активну участь у Міжнародних та всеукраїнських інтерактивних конкурсах: у всеукраїнському конкурсі «Колосок», міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», з англійської мови «Грінвіч» , всеукраїнській українознавчій грі.Вони показали хороші результати і отримали дипломи різного ступеня.
З кожним роком зростає активність дітей до участі у різного роду конкурсах, де вони показують хороші результати. Це свідчить про те, що наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.
         Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми можна сказати, що удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Така система роботи з педагогічними кадрами сприяла росту педагогічної майстерності.
Керуючись методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2018-201 навчальному році продовжить працювати над проблемою: «Реалізація сучасних підходів до навчання і виховання з метою виховання компетентісної особистості в умовах інтеграції до європейського освітнього простору».






Немає коментарів:

Дописати коментар