ТЕМА:Марш.
Танець
МЕТАУРОКУ: збагачуватиуявленняучнів
про життєвийзмістмузичногомистецтва, особливостімузики маршу і танцю.
Поглибитизнання про різнівидитанців. Закріпитипоняття «танець», «балет»,
«симфонічний оркестр», «дводольність», «тридольність». Розвиватиемоційну сферу
школярів, музичний слух, творчіздібності. Виховувати культуру виконання
і слуханнямузики.
Очікуванірезультати: учнівизначаютьспільнірисивсіхмаршів
і відмінності у звучанніїхніхрізновидів, роль засобіввиразності
у варіантаходнієїмаршовоїмелодії; пояснюють, що такетанець
і особливостімузики вальсу і польки; виразноспівають, виражають
характер музики у пластичнихрухах.
Обладнання: _________________________________________
Тип уроку: комбінований,
поглиблення теми.
— марш;
— засобимузичноївиразності;
— танець; вальс, полька.
1. Організаційнийетап
1.1. Вхід до класупідмузику.
1.2. Перевіркаприсутностіучнів:
кількість за списком ___,
кількістьприсутніх на уроці
___,
відсутніх ___.
1.3. Перевіркаготовностіучнів
до уроку.
1.4. Перевіркаготовностікласногоприміщення
до уроку.
2. Орієнтовний план уроку
2.1. Вхід до класупід «Марш»
С. Прокоф’єва.
2.2. Розспівування. Поспівки «В
нашімкласі» (пісня, марш) на муз. Д. Кабалевського.
2.3. Продовженняроботи
над піснею «Гей, військойде» (муз. В. Верховинця).
2.4. Слухання «Трьохваріантів
маршу» (муз. Д. Кабалевського).
2.5. Розучуванняпісні К. Мяскова
«Лісові барабанщики» (абоукраїнськоїнародноїпісні «Гей ви, діткичорнобриві»).
2.6. Бесіда з учнями
про танець.
2.7. Виконанняпоспівок «В нашімкласі»
(вальс, полька).
2.8. Слухання фрагмента «Вальсу»
з балету П. Чайковського «Сплячакрасуня» (або перегляд відео-фрагмента).
2.9. Слухання «Італійської
польки» С. Рахманінова. Ритмічнівправи, танцювальнірухи.
2.10. Узагальненняматеріалу.
2.11. Вихідіз класупідзвучання
«Італійської польки» (або за вибором учителя).
3. Актуалізаціяопорнихзнань
3.1. Розспівування.
3.2.
Закріпленняматеріалупопереднього уроку:
—
З якиміз трьохтипівмузикипознайомилисяучні?
— За якихжиттєвихобставин
звучать різнімарші?
— Якіспільнірисивсіхмаршів?
— Чим маршівідрізняються один від
одного?
3.3. Продовженняроботи
над піснею «Гей, військойде» (муз. В. Верховинця).
4. Мотиваціянавчальноїдіяльності
4.1. Повідомлення теми уроку.
4.2. Мотиваційнабесіда
з учнями.
Усвідомленняособливостеймузики
маршу і танцю, а такожролізасобівмузичноївиразності у зміні
характеру звучанняоднієїмелодіїдопоможеучнямкращерозумітимовумузики,
образнийзмістмузичнихтворів, збагатитьїхніймузичнийкругозір.
5. Етапзасвоєнняновихзнань
5.1. Слухання «Трьохваріантів
маршу» Д. Кабалевського.
5.2. Розучуванняпісні К. Мяскова
«Лісові барабанщики» (абоукраїнськоїнародноїпісні «Гей ви, діткичорнобриві»).
5.3. Поспівки «В нашімкласі»
(вальс, полька).
5.4. Слухання фрагмента «Вальсу»
з балету «Сплячакрасуня» П. Чайковського.
5.5. Слухання «Італійської
польки» С. Рахманінова. Ритмічнівправи. Виконаннятанцювальнихрухів.
6. Узагальнення та
закріпленнязнань
6.1. Якімузичні твори прозвучали
на уроці?
6.2. Якікомпозитори написали
цюмузику?
6.3. Чогонавчилацямузикаучнів?
6.4. Чим відрізняєтьсямузика
вальсу і польки?
6.5.
Якізасобивиразностідопомоглистворитияскравімузичніобрази?
Спільніриситанцювальноїмузики —
легкість і пружністьзвучання, танцювальніритми, яскравіакценти.
6.6. За бажанням — завдання
в «Робочомузошиті з музичногомистецтва».
7. Підбиттяпідсумків уроку
На уроціучніпознайомилися
з особливостямидвохтипівмузики — маршу і танцю,
творчістювидатнихкомпозиторів, чиї твори є шедеврами
світовоїмузичноїкультури.
8. Вихідіз класу
Немає коментарів:
Дописати коментар