субота, 28 грудня 2019 р.

Результати сформованості навички читання


Довідка
про результати сформованості навички читання учнів 3-4 класів
за І семестр 2019-2020 навчального року

Заступником директора з навчально-виховної роботи Гореньчук О.М., заступниками завідувачів філій Меленчук Н.І. та попович О.М., було здійснено перевірку сформованості навичок  читання вголос в учнів 3-4 класів. Відвідано ряд уроків з  літературного читання з метою ознайомлення з формами та методами роботи вчителів. Перевірка уроків показала, що всі вчителі володіють методикою викладання цього предмету. На уроках техніка читання вдосконалюється послідовно. Постійна увага приділяється передусім формуванню правильного читання. Вчителі навчають учнів читати відповідно до правил орфоепії, не плутаючи слова, схожі за буквенним складом, чітко вимовляти слова, словосполучення, речення. Поступово формують плавність читання, що дозволяє вдосконалювати швидкість читання в оптимальному для кожного учня темпі. Розвиток мовлення передбачає формування правильної артикуляції звуків, дикції, нормального темпу й ритму мовлення. В учнів починають формуватися навички правильного, плавного, свідомого і виразного читання. При цьому вчителі особливу увагу приділяють індивідуальній роботі. Окремо для кожного визначається рівень вимог з техніки читання. Тексти добираються з урахуванням максимального розвитку та пізнавальних інтересів учнів, розширення їхнього світогляду.  Разом з цим проводиться велика підготовка до читання: вчителі надають великого значення словниковій роботі, багаторазовому читанню, що підвищує темп читання. Постійно формують навички читання та робота над змістом творів виділяють свідоме, правильне, виразне читання вголос, дотримання пауз між реченнями, потрібної інтонації. У процесі роботи над текстом здійснюється усвідомлення змісту прочитаного. При цьому  звертається увага на роботу щодо встановлення послідовних, головних і причинних зв’язків і закономірностей. Вчать учнів робити аналіз прочитаного. У роботі над вдосконаленням розуміння прочитаного застосовують численні корекційні методи і прийоми. Кожен з них є доцільним, прийнятним, відповідає чітко визначеній меті та добре враховує навчальну ситуацію. Коли текст прочитали учні, вчитель перевіряє розуміння прочитаного. Він пропонує кожному школяреві відповісти на запитання. Запитання читає один раз, цим привчає школярів уважно слухати. На кожному уроці читання використовують спеціальні вправи, що мають на меті розвиток техніки читання та розуміння прочитаного. Вчителі досягають оптимальної швидкості читання частотою тренувальних вправ, напівголосним читанням в класі, індивідуальним, повторним читанням, роботою над оперативною пам’яттю (зорові диктанти – щодня), стимулюванням учнів.
Всього  було  охоплено 165 учнів. Навички читання вголос здійснювалась за оповіданнями: в опорному закладі у 3-х класах  автор Остап Вишня  «Любіть книгу», в 4-х класах автор В.Сухомлинський  «Чому заплакав Петрик»; в Колодязнівській філії в 3-му класі  автор за Миколою Колесниковим «Оленці ніколи», в 4-му класі автор Олесь Донченко «Лісничиха»; в Хотинській філії в 3-му класі  автор Шукур Сагдулла «Куди робота ховається?», в 4-му класі автор Василь Сухомлинський «Які ви щасливі!» .
Перевірка  навички читання вголос здійснювалась в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показниками: темп, виразність, спосіб та правильність читання, а також на розуміння прочитаного.
Таблиця результатів сформованості навички читання вголос
з/п
ПІП вчителя
Заклад
Клас
К-сть учнів
Рівень навчальних досягнень
П
%
С
%
Д
%
В
%
1
Случак Ж.М.
Опорний заклад
3-А
15
-
-
5
33
2
13
8
54
2
Переходько З.П.
Опорний заклад
3-Б
16/15
-
-
2
13
4
27
9
60
3
Пилипчук Т.В.
Опорний заклад
3-В
11
-
-
1
9
3
27
7
64
4
Бабак Л.К.
Колодязні-
вська філія
3
23
3
13
3
13
6
26
11
48
5
Шнайдер Г.Д.
Хотинська філія
3
13
-
-
4
31
5
38
4
31
6
Сичик Ж.А.
Опорний заклад
4-А
20
-
-
5
25
7
35
8
40
7
Жабчик Н.В.
Опорний заклад
4-Б
19
-
-
6
31
3
16
10
53
8
Огородник Ж.О.
Опорний заклад
4-В
10
-
-
1
10
1
10
8
80
9
Меленчук Н.І.
Колодязні-вська філія
4
26
-
-
5
19
9
35
12
46
10
Козлова М.В.
Хотинська філія
4
13
-
-
3
23
4
31
6
46
Всього                                                               165
3
2
35
22
44
26
83
50
Проаналізувавши результати навички читання серед учнів 3-4 класів можна зробити наступні висновки:
- на високому та достатньому рівнях читають 127  учнів (76%);
- на середньому та початковому рівнях читають 38 учнів (24%).
Основні помилки при читанні незнайомого тексту: постановка наголосу, невміюння  відтворювати зміст прочитаного твору, не бачать все слово в момент читання, заміна букв та перекручування слів, неправильна побудова зв’язних речень, повторення слів та складів.
Перевіркою виявлено, що хоч і не всі учні мають достатній та високий рівень навички читання вголос (76%), однак всі розуміють зміст прочитаного тексту.
Найкращі результати показали учні опорного закладу 3-В класу (якісний показник - 91%) вчитель Пилипчук Т.В., 4-В класу (якісний показник - 90%)  вчитель Огородник Ж.О., 3-Б класу (якісний показник - 87%) вчитель Переходько З.П..
Не менше хвилює той факт, що  35 учні (22%) із загальної кількості мають середній рівень сформованості навички читання вголос. Найбільша кількість учнів, які мають середній рівень сформованості навички читання - 3-А класі (вчитель Случак Ж.М.), 4-А класі (вчитель Сичик Ж.А.), 4-Б класі (вчитель Жабчик Н.В.) опорного закладу та в 4 класу Колодязнівської філії (вчитель Меленчук Н.І.) Ці учні читають складами та частково розуміють зміст прочитаного тексту.
В 3-му класі Колодязнівської філії 3 учні (2% із загальної кількості) мають початковий рівень сформованості навички читання вголос (вчитель Бабак Л.К.). Такі діти читають складами та не дочитують слова, замінюють або переставляють склади у словах. Ці учні потребують уваги батьків та вчителів для того, щоб сформувати вміння читати правильно, виразно, не допускаючи відхилень у вимові слів.

Немає коментарів:

Дописати коментар