середа, 12 лютого 2020 р.

Положення про академічну доброчесність






ПОЛОЖЕННЯ
про академічну доброчесність
учасників освітнього процесу
опорного закладу Прислуцький
навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –
дошкільний навчальний заклад»
Березнівської районної ради Рівненської області

  

І. Загальні положення

1.1. Положення про академічну доброчесність опорного закладу Прислуцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Березнівської районної ради Рівненської області (далі – Положення, заклад освіти) закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між педагогічними працівниками, здобувачами освіти (учнями) та батьками.
1.2. Це Положення розроблено на основі Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Цивільного Кодексу України, Статуту, Правил внутрішнього розпорядку,   Колективного договору та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України та нормативних (локальних) документів закладу освіти.
1.3. Мета Положення полягає в дотриманні високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності закладу освіти (освітній, методичній, науково-дослідній, виховній тощо), підтримки особливих взаємовідносин між педагогічними працівниками та здобувачами  освіти, запобігання порушення академічної доброчесності.
1.4. Педагогічні працівники та здобувачі  освіти, усвідомлюючи свою відповідальність за неналежне виконання функціональних обов’язків, формування сприятливого освітнього середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу освіти, зобов’язуються виконувати норми даного Положення.
1.5. Норми цього Положення закріплюють правила поведінки безпосередньо у трьох основних сферах – освітній (навчальній), науково-методичній та виховній (морально-психологічний клімат у колективі).

ІІ. Поняття та принципи академічної доброчесності
2.1. Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
2.2. Для забезпечення академічної доброчесності в закладі освіти необхідно дотримуватися наступних принципів:
демократизм;
законність;
верховенство права;
соціальна справедливість;
пріоритет прав і свобод людини і громадянина;
рівноправність;
гарантування прав і свобод;
науковість;
професіоналізм та компетентність;
партнерство і взаємодопомога;
повага та взаємна довіра;
відкритість і прозорість;
відповідальність за порушення академічної доброчесності.
2.3. Заклад освіти здійснює свою діяльність окремо від політичних уподобань, партій, релігійних об’єднань та рухів у будь-якій формі організації.
2.4. Дотримання академічної доброчесності  педагогічними працівниками передбачає:
дотримання норм Конституції України;
дотримання норм чинного законодавства України в сфері освіти;
дотримання загальноприйнятих етичних норм;
дотримання норм законодавства України про авторське право;
повагу до осіб, які здобувають освіту, до їхніх батьків та осіб, які їх замінюють, незалежно від віку, статі, стану здоров’я, громадянства, національності, ставлення до релігії, кольору шкіри, місця проживання, мови спілкування, походження, соціального і майнового стану, а також інших обставин;
об’єктивно та неупереджено оцінювати знання та вміння здобувачів освіти;
якісно, вчасно та результативно виконувати свої функціональні обов’язки;
впроваджувати у свою діяльність інноваційні методи навчання;
відповідно до вимог законодавства підвищувати свою кваліфікацію;
дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання відомостей, написання методичних матеріалів, наукових робіт тощо;
не розголошувати конфеденційну інформацію, інформацію з обмеженим доступом та інші види інформації відповідно до вимог законодавства в сфері інформації та звернення громадян;
надання достовірної інформації;
контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами  освіти;
уникати приватного інтересу та конфлікту інтересів;
нести відповідальність за порушення академічної доброчесності;
негайно повідомляти адміністрацію закладу освіти у разі отримання для виконання рішень чи доручень, які є незаконними або такими, що становлять загрозу охоронюваним законом правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам.
2.5. Дотримання академічної доброчесності  здобувачами  освіти передбачає:
дотримання норм Конституції України;
дотримання норм чинного законодавства України в сфері освіти;
дотримання загальноприйнятих етичних норм;
дотримання норм законодавства України про авторське право;
повагу до педагогічних працівників;
самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання;
подання на оцінювання лише самостійно виконану роботу, що не є запозиченою або переробленою з іншої, виконаної третіми особами;
поважати честь і гідність інших осіб, навіть, якщо їх погляди відрізняються від ваших;
бути присутнім на всіх навчальних заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами;
використання у навчальній або дослідницькій діяльності лише  перевірених та достовірних джерел інформації та грамотно посилатися на них;
не фальсифікувати або не фабрикувати інформацію, дослідження, наукові результати з їх наступним використанням в роботі;
не пропонувати хабар за отримання будь-яких переваг у навчальній  або дослідницькій діяльності;
не здійснювати або не заохочувати будь-якими способами зміну отриманої академічної оцінки;
нести відповідальність за порушення академічної доброчесності;
негайно повідомляти адміністрацію закладу освіти у разі отримання для виконання рішень чи доручень, які є незаконними або такими, що становлять загрозу охоронюваним законом правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам.

ІІІ. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів
порушення етики та академічної доброчесності
3.1. При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням під розписку після ознайомлення із правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
3.2. Положення доводиться до відома батьківську громадськість на загальних зборах, а також оприлюднюється на сайті закладу освіти.
3.3. Заступник директора, який/яка відповідає за методичну роботу, завідувач філії:
забезпечує попередження порушень академічної доброчесності шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення  ними методичних розробок (робіт) для публікацій, на конкурси різного рівня;
використовує у своїй діяльності (рецензування робіт  на конкурси різного рівня,  на присвоєння  педагогічного звання) та рекомендує вчителям сервіси безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат.
3.4. Педагогічні працівники, в процесі своєї освітньої діяльності, дотримуються етики та академічної  доброчесності, умов даного  Положення, проводять роз’яснювальну роботу із здобувачами освіти щодо норм  етичної поведінки  та  неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення цитування, посилання на джерела інформації,  списування).

IV. Основні види 
порушень академічної доброчесності
4.1. Основні види порушень академічної  доброчесності  визначаються частиною 4 статті 42 Закону України «Про освіту» та цим Положенням.
4.2.  Порушенням академічної доброчесності вважається:
академічний плагіатоприлюднення (часткове або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими способами, як результат власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
самоплагіатоприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
фабрикація    вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
фальсифікаціясвідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
списуваннявиконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
обманнадання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
хабарництвонадання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірних переваг в освітньому процесі;
необ'єктивне оцінюваннясвідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

V. Види  відповідальності
 за порушення академічної доброчесності
5.3. За порушення правил академічної доброчесності  педагогічні працівники притягуються до таких форм відповідальності:
дисциплінарна;
адміністративна;
відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади;
інші форми відповідно до вимог чинного законодавства України. 
5.4. За порушення правил академічної доброчесності здобувачі освіти притягуються до таких форм відповідальності:
попередження;
повторне проходження оцінювання (контрольної роботи,  іспиту, заліку тощо);
повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми.

VІ. Комісія з питань академічної доброчесності
6.1. Для розгляду порушень академічної доброчесності учасниками освітнього процесу в закладі освіти створюється комісія з питань академічної доброчесності (далі – Комісія).
6.2. Комісія – незалежний орган для  розгляду питань, пов’язаних із  порушенням Положення та моніторингу щодо взаємного дотримання усіма учасниками освітнього процесу  правових норм цього Положення. 
6.3. У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, законодавством в сфері освіти, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку, іншими нормативними (локальними) документами  закладу освіти та цим Положенням.
6.4. Склад Комісії затверджується наказом директора за поданням педагогічної ради закладу освіти.
Строк повноважень Комісії становить один навчальний рік.
6.5. До складу Комісії входять: директор,  завідувачі філій,  заступники  директора з навчально-виховної роботи, заступники завідувачів філій, педагогічні працівники, голова профспілкового комітету, голова учнівського самоврядування, голова батьківського комітету.
6.6. Будь-який працівник закладу, здобувач  освіти може звернутися до Комісії із заявою про порушення норм цього Положення, внесення пропозицій або доповнень.
6.7. Головою Комісії є директор закладу освіти, заступником – голова  профспілкового комітету, секретар призначається з числа членів Комісії. Голова Комісії веде засідання, підписує протоколи та рішення тощо. За відсутності голови його обов’язки виконує заступник. Повноваження відносно ведення протоколу засідання, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданні тощо здійснює секретар.
6.8. Рiшення  Комісії є правомiрним за умови присутностi на її засіданні не менше 2/3 загальної кiлькостi членів Кoмiciї.
Рішення приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні Комісії.
6.9. Засідання Комісії оформлюється протоколом, який підписує голова та секретар.
6.10. Комісія не менше одного разу на рік звітує про свою роботу перед педагогічної радою закладу.
6.11. Будь-який учасник освітнього процесу, якому стали відомі факти порушення норм цього Положення чи підготовки про можливість такого порушення, повинен звернутися до голови або секретаря Комісії з письмовою заявою на ім’я її голови. У заяві обов’язково зазначаються особисті дані заявника (П.І.Б., контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, клас, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви, викладені в некоректній формі, Комісією не розглядаються.
6.12. На засідання Комісії запрошуються заявник та особа, відносно якої розглядається питання щодо порушення норм цього Положення.
6.13. За результатами проведених засідань Комісія готує вмотивовані рішення у вигляді висновків щодо порушення чи не порушення норм цього Положення. Зазначені висновки носять рекомендаційний характер, подаються директору закладу освіти для подальшого вживання відповідних заходів морального, дисциплінарного чи адміністративного характеру.
6.14. Комісія за потреби може залучати до своєї роботи експертів з тієї чи іншої галузі, а також використовувати технічні і програмні засоби для достовірного встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою; проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності та професійної етики  педагогічних працівників та здобувачів  освіти; ініціювати, проводити та підтримувати дослідження з академічної доброчесності, якості освіти та науково-дослідницької діяльності; готувати пропозиції щодо підвищення ефективності впровадження принципів академічної доброчесності в освітню та науково-дослідницьку діяльність закладу освіти.

VIІ. Прикінцеві положення
7.1. Це Положення схвалюється  рішенням педагогічної ради та вводиться в дію наказом директора закладу освіти.
7.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням педагогічної ради  та вводяться в дію наказом директора закладу освіти.









Немає коментарів:

Дописати коментар